استانداردهای آموزشی از طریق تأمین حد مطلوب کیفیت خدمات آموزشی، فرایندهای این نظام را تحت تأثیر و کنترل قرار داده و در نهایت سبب می شوند انتظارات دریافت کنندگان خدمات از این نظام تامین گردد. پژوهشی تحلیلی و از نوع کیفی انجام گرفت تا الزامات توسعه استاندارهای آموزشی در آموزش عالی شناسایی گردد. استانداردها در نظام آموزشی، موجب صرفه جویی در بهره گیری از نیروی انسانی، انرژی، مواد مصرفی و تجهیزات و امکانات می شوند. همچنین اینگونه استانداردها، از طریق تدوین گامهای دستیابی به هدف، موجب ایجاد سادگی در روشها و شیوه های انجام فعالیتهای آموزشی و فعالیتهای دیگری چوناداری ، ارتباطی و… می شوند. در صورتی که استانداردها به روشنی تدوین شوند، وسیلهای را فراهم می آورند که از طریق آن طریفن ذی نفع نظام آموزشی (جامعه به عنوان دریافتکنندگان خدمات و نظام آموزشی به عنوان ارائه دهندگان خدمات) بتوانند به روشنی به بیانمقاصد خود پرداخته و تبادل افکار نمایند .یافتههای پژوهش نشان میدهد که در مجموع میتوان دو گروه الزامات سطح کلان و سطح خرد را در توسعه و ترویجاستاندارهای آموزشی معرفی نمود. استانداردهای آموزشی از این قابلیت برخوردارند که با ایجاد حداکثر یکنواختی در فرایندهای آموزشی، موجب به ثمر رسیدن این فرایندها و بهینهسازی شرایط دستیابی مناسب و یکسان به آنها شوند. تمام آنچه که در بارهفواید استانداردسازی در نظام آموزشی مطرح می شود، به دنبال یک هدف ویژه است که آن توسعه کمی و کیفی ابعاد گوناگوننظام آموزشی است و استانداردها می توانند با مساعد کردن زمینههای فرایندهای گوناگون نظام آموزشی، شکلگیری توسعه کمیو کیفی آنرا موجب شوند.

استاندارد های عمومی

ISO 14001: 2015   استاندارد بین المللی سیستم مدیریت زیست محیطی

ISO 45001: 2018   استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

HSE-MS   استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست

ISO 10002: 2018  استاندارد بین المللی سیستم شکایت مشتریان

ISO 10004: 2018   استاندارد بین المللی سیستم رضایت مندی مشتریان

ISO 10006: 2017   استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت در پروژه ها (مدیریت پروژه)

CRM   استاندارد بین المللی مدیریت ارتباط با مشتریان

5S آراستگی محیط کار

استانداردهای تخصصی

ایزو ۲۱۰۰۱ (استاندارد ایزو مدیریت مراکز آموزشی)

ایزو ۱۰۶۶۸ (استاندارد ایزو ارزش گذاری برند)

ایزو ۲۹۹۹۰ (استاندارد ایزو مدیریت کیفیت آموزش)

ایزو ۱۰۰۱۵ (استاندارد ایزو اثربخشی آموزش در سازمان ها)

ایزو IWA2  استاندارد ایزو ویژه مراکز و موسسات آموزشی

2018   مدیریت ریسک اصول و قواعد

ISO 26000: 2010   استاندارد بین المللی مدیریت استراتژیک مسؤلیت اجتماعی

GDP (Good Documentation Practice)   استاندارد بین المللی عملکرد خوب در مستند سازی

GCDMP (Good Clinical Data Management Practice)   استاندارد بین المللی عملکرد خوب در مدیریت اطلاعات بالینی

GEP (Good Engineering Practice)   استاندارد بین المللی عملکرد خوب مهندسی

GGP (Good Guidance Practice)   استاندارد بین المللی عملکرد خوب در تهیه و تدوین کتب و متون راهنما

GITP (Good Information Technology)   استاندارد بین المللی عملکرد خوب در فناوری اطلاعات

GISP (Good Information System Practice)   استاندارد بین المللی عملکرد خوب در سیستم های اطلاعاتی

GPP (Good Participatory Practice)   استاندارد بین المللی عملکرد خوب در مشارکت

GRP (Good Research Practice)   استاندارد بین المللی عملکرد خوب در تحقیقات و امور پژوهشی

GSP (Good Service Practice)  استاندارد بین المللی عملکرد خوب در ارائه خدمات

GAP (Good Auditing Practice) استاندارد بین المللی عملکرد خوب در حسابرسی

GFP (Good Financial Practice) استاندارد بین المللی عملکرد خوب مالی